Eğriova Eğri Mi, Benli' nin Beni Nerede ?

Havalar da ısındı, artık teker çevirmek lazım diyerek rota arayışına başladık. Daha önce görev nedeniyle gittiğim Eğriova Yaylasına doğrulttuk rotamızı. Eğriova Yaylası Beypazarı ilçesine bağlı Bolu il  sınırında, hatta sınırın Bolu tarafında desek sanırım daha doğru. Artık bir arka çanta almış olduğumuzdan  yolda yemek yerine ufak çapta da bir piknik planladık. Bizim piknik hazırlığımız pek uzun sürmüyor. Zaten alacaklarımızın bir kısmı devamlı hazırda, artık hız kazandık. 1 saatte ikimizin karnını doyuracak kadarı tamam.

Sabah Ertuğrul'u Meryem Teyze'ye bırakıp düşüyoruz yola. Geçen yıl bu zamanlarda Çubuk Karagöl'den Kızılcahamam'a Ankara'nın kuzeyini doğudan batıya katettik ve manzara hala aklımızda... Bu defa da yine kuzeyini batıdan doğuya katedip Kızılcahamam'a çıkacağız. Doğa artık uyandı, etraf yemyeşil.

Beypazarı girişinde yol sağa İnözü vadisine ayrılıyor, yol üzerinde birçok lokanta, çay bahçesi var.

İnözü vadisi aklımıza 2 yer getirdi, biri Ihlara, diğeri de Kirmir Çayı üzerindeki inönü mağaraları. İnözü vadisinden yol bizi Karaşar Yaylası'na götürdü. (30 km / 51 dk olan yolu kullandık)

Güzel bir yayla doğrusu. Eski yayla evleri güzeldi. Birgün sırf fotoğraf çekmek için gitmeye niyet ettik, ama yol uzun çok oyalanmaya vakit yok. Beypazarı' ndan sonra Karaşar' a kadar yol iki şerit olsa da gayet güzel...

Eğriova'ya devam... İlk gelişimde 4 çekerle geldiğimden Karaşar' dan sonra yolun bu kadar bozuk olduğunu fark etmemişim, zaten geleli bir sene olmuştu. 20 km yol sanki 200 km gibiydi,biraz zorladık, hatta ilk defa bir devrilme tehlikesi atlattık. Gökçen ufak çapta bir çarpıntı yaşadı, Allah'tan eşref saatine denk geldik, etrafın güzelliğinden çabuk unutup söylenmedi :-P

Yol üzerinde Karagöl tabelası gördük, 10 kmcik bi bakıversek mi diye niyeti bozmuşken son anda caydık. İyi ki de öyle yapmışız, Beypazarı'ndan Eğriova'ya mesafe yaklaşık 50 km iken bize birkaç katı gibi geldi. Ben işe de motorla gidip geliyorum, ama bizim hanım  uzunca zamandır motora binmediğinden biraz zorlandı.

Yolda manzara şahaneydi. Mayıs başı itibarı ile yollarda kar görüp şaşırdık. Hala çiğdemler vardı morlu sarılı. Yol kenarlarında şırıl şırıl akan sular ve ne hikmetse o gün bizi resmen döven rüzgar eşliğinde hoş bir yolculuk oldu.

Sonunda vardık Eğriova'ya. Eğriova Göleti'nin etrafında irili ufaklı yayla evleri var.Elektrik yok, su yok. Evler birkaç yüzyıl öncesinden kalmış sanki :)

Ateş yakacak bir yer ararken Gökçen Ormancıların bahçesindeki masaları gözüne kestirdi. Motosikletle gelen bir çift genelde sempatik oluyor, rica ettik, ocaklıklarında ateş yakıp orada piknik yapmamıza izin verdiler. Rüzgar öyle bir esti ki mübarek kemiklerimize işledi sanki.

Bahçede ufak muhteşem yabani laleler gördük. Lalesever Gökçen 50 tane fotoğraf çekmiştir herhalde :)

Göletin karşısında çadırlar gördük, sorduk ne burası diye. Bozayı Kamp alanıymış. Milli parklar şahsa kiralamış, orada özellikle gençlere yönelik bir kamp alanı planlanmış. Neymiş diye bakınırken orada gezinen 4 enduro motor görüp bir de biz bakalım dedik.

Kampa alanı açılmış, ama düzenlemeler devam ediyormuş. İşletmeci   Bey ile tanıştık, çay ikram edip gönlümüzü kazandılar :) Endurolar da reklam çekimi için oradalarmış meğer. Sinan Bey daha önce de çocuklara ve gençlere yönelik kamplar düzenleyen bir profesyonel.

Kampta bisiklet kiralayabilir, balık tutabilir, tırmanma duvarında kendinizi deneyebilir, ufak bir kano gezisi yapabilirsiniz. Bunlar da sizi açmazsa okçuluk imkanı var.

Yok arkadaş gezip dolanıp yorulacağım, sonra da yatıp yıldızları sayacağım derseniz o da olur. Kamp alanı içinde temizlik ihtiyaçlarınızı karşılayacak yer mevcut. Kahvaltı ve yemek de var. Açık hava mangalsız olmaz diyenlerdenseniz, sadece size gösterilen yerde ateş yakmanıza izin var.

Çadırlar ahşap platformlar üzerine kurulu. İçlerinde 4 ranza, uyku tulumu ve odun sobası var(ki soba şart, rüzgar deliyor). Kendi çadırınızla kalabileceğiniz bir yer yok, arazi eğimli zira...

Yaza gelinecek buraya maaile karar alıp düşüyoruz dönüş yoluna. Yolda arada fotoğraf çekme için duruyoruz.

Ama Çamlıdere Benli Yaylası girişinde Gökçen motora binmiyor. Çünkü manzara o kadar güzel ki tutturuyor kahve de kahve :) Şu termosu icadedenden Allah razı olsun, köpüklü bir Türk kahvesi kadar olmasa da o kadar üşümüştük ki o kahve bize ne iyi geldi.

Akşam yoldan geçen herkes istisnasız her araba durup 'hayrola hemşerim kime geldiniz' sorusunu sordu ve hepsi kimseye gelmedik gezmeye geldik cevabına şaşırdı. Anlaşıldı buraları pek bilen yok. Ama manzarayı anlatmak imkansız, zira kelimeler bazen yetmiyor arkadaş. Hava mis, yerden akan suları şırıltısı kulağımızda, elimizde kahve, sağ sol yeşillik orman. Yaşadığımızı hissettik!!

Gökçen zor bela ikna edildi,  yaylanın içinden geçtik. Burası dümdüz bir yayla. Eğriova'dan çok daha büyük. Güzel orman yollarından geçtik, bir yanımız hep dereydi.

Yolda akşamı ettik. Sonunda çıktık Çeltikçi'den anayola. O kadar yorulduk ki eve kendimizi zor attık.

Ama bu iş burada bitmedi, daha tepilecek çook uzun yollar var :)