Kış Öncesi Domates ile Biber ....

Hava bir anda soğudu. İşe bile bir iki hafta önce şıpıdık terlikle giderken şimdi mont giyer, şemsiye taşır olduk. Gerçi ben ilkbahara azıcık torpil yapsam da her mevsimi severim. Her ayın bir olayı var. Bu zamanların ki de turşu :) Bakıyorum ahbaplarım kavanoz kavanoz hazırlık yapıyor, özendim :)
Bizde turşu işine babam bakar, ben de yıllardır çıraklık yapıyorum. Bu yıl ufaktan girizgah yapıp Semiha Teyze'nin tarifi olan  (ki kendisi becerikli bir Azeri teyzemizdir)  sos&turşu yapayım dedim. Buyrun tarifi...




5 kg Ayaş domatesi
1 kg cin biber/sivri biber
1 su bardağı sıvı yağ
  4 kaşık kaya tuzu
  4 baş sarımsak
  1 demet maydanoz



Domates, sarımsak ve maydanozu iri kıyım doğrayıp, tuzlayıp yağ ile kardım. Tuzunu keyfinizce tadıp ayarlayabilirsiniz. Kavanozlara karışımı dökerken aralara biberleri  bütün olarak atıp kapattım.  Acı ile çok aramız olmadığından 1 kg'nun  bir kısmı sivri iken kalanını birkaç tür cin biber olarak ayarladım. Tarife sirke de eklenebilir, ben bu halini daha çok seviyorum. Yemek işinde çok iddialı değilim doğrusu, ama bu tarifi tavsiye ederim; zira hem kolay hem de lezzetli...
Birkaç hafta içinde hazır olacak, az iştahım varmış gibi bir de biberlerle iyice açılacak.

Hadi hayırlısı :)



2 yorum:

  1. Resmen yutkundum okurken. Uzakta ve üşengeç bir adam olarak, bu güzel resimlerle idare edeceğim :)

    YanıtlaSil