2013 Ağustos ayında sıfır km olarak aldığım siyah inazuma şimdiye kadar beni pişman etmedi. KTM Duke 200 ile arasında gelgitler yaşamış olsam da gezilerimi çoğunlukla artçılı olarak yapacağım için eşimin de teşvikiyle !!! inazuma ağır bastı.
GW250 INAZUMA TEKNİK ÖZELLİKLERİ
Renkler İnci Siyahı, Kardinal Kırmızı
MOTOR
Tipi : 4-zamanlı, SOHC, Paralel çift silindir, elektronik yakıt enjeksiyonu
Supaplar: 2, silindir başına
Soğutma sistemi : Sıvı soğutmalı
Silindir hacmi : 248 cm3
Çap : 53,5 mm
Strok : 55,2 mm
Sıkıştırma oranı : 11,5 : 1
Maksimum güç : 24,5 PS / 8500 dd
Maksimum tork : 22 Nm / 6500 dd
Aktarma
Tipi Zincirli
Şanzıman sıralaması 6-vites
Elektrik
Ateşleme tipi Elektronik ateşleme (Transistörlü)
Çalıştırma sistemi Elektrikli marş
Ölçüler ve kuru ağırlık
Toplam uzunluk 2145 mm
Toplam genişlik 760 mm
Toplam yükseklik 1075 mm
Aks arası mesafe 1430 mm
Zeminden yükseklik 165 mm
Sele yüksekliği 780 mm
Çalışır ağırlık 183 kg
Yakıt depo kapasitesi 13,3 Litre
Şasi
Ön süspansiyon Teleskopik çatal, helezon yay, yağ sıkıştırmalı
Arka süspansiyon Eklem tip, helezon yay, yağ sıkıştırmalı mono amortisör
Ön fren Tek disk
Arka fren Disk
Ön lastik ölçüsü 110/80-17 M/C (57H) Tubeless
Arka lastik ölçüsü 140/70-17 M/C (66H) Tubeless
Renkler İnci Siyahı, Kardinal Kırmızı
MOTOR
Tipi : 4-zamanlı, SOHC, Paralel çift silindir, elektronik yakıt enjeksiyonu
Supaplar: 2, silindir başına
Soğutma sistemi : Sıvı soğutmalı
Silindir hacmi : 248 cm3
Çap : 53,5 mm
Strok : 55,2 mm
Sıkıştırma oranı : 11,5 : 1
Maksimum güç : 24,5 PS / 8500 dd
Maksimum tork : 22 Nm / 6500 dd
Aktarma
Tipi Zincirli
Şanzıman sıralaması 6-vites
Elektrik
Ateşleme tipi Elektronik ateşleme (Transistörlü)
Çalıştırma sistemi Elektrikli marş
Ölçüler ve kuru ağırlık
Toplam uzunluk 2145 mm
Toplam genişlik 760 mm
Toplam yükseklik 1075 mm
Aks arası mesafe 1430 mm
Zeminden yükseklik 165 mm
Sele yüksekliği 780 mm
Çalışır ağırlık 183 kg
Yakıt depo kapasitesi 13,3 Litre
Şasi
Ön süspansiyon Teleskopik çatal, helezon yay, yağ sıkıştırmalı
Arka süspansiyon Eklem tip, helezon yay, yağ sıkıştırmalı mono amortisör
Ön fren Tek disk
Arka fren Disk
Ön lastik ölçüsü 110/80-17 M/C (57H) Tubeless
Arka lastik ölçüsü 140/70-17 M/C (66H) Tubeless
En son yaptığım 230 km lik Ankara Merkez, Çubuk-Karagöl, Eğrekkaya Barajı, Kızılcahamam, Ankara Merkez rotamda rüzgardan biraz rahatsız oldum, gerçi naked motosiklet kullanıp "rüzgar çok çarptı abiii" demekte biraz abesle iştigal eder ama bi de ön cam edinip öyle denemek lazım. Motosiklette titreşim yok denecek kadar az, iki kişi torku gayet yeterli, rampada bile gazlayınca 100-110 km hızı çok rahat görüyorsunuz, viraj kabiliyeti gayet iyi (gerçi at binicisine göre şahlanır derler ama:), yakıt konusunda son yaptığım gezide sürekli iki kişi bindim, 90-100 km ile de gittiğim oldu, dağ bayır rampada 1.-2. vitesle de gittiğim oldu, ortalama yakıtı 3,5 lt/100km, yani makineyi sıkıştırmazsan tek kişi 3 lt/100km ye düşebilir (belki), sıkıştırırsan Allah ne verdiyse yakıyor (5,2 lt/100km yi görenler varmış). Motosikletin aksesuarlarını (ön cam, orta takoz, arka ve yan top case taşıyıcısı, koruma demiri) yerli üretimlerini de bulabilirsiniz. İrfan ustadan aldığım koruma demirinden (şimdilik çok ihtiyacım olmasa da) memnunum, işçiliği gayet iyi, ilerleyen zamanlarda orta sehpa ve öncam edinmeyi düşünüyorum.
Üçüncü olarak kendi motorumda da kullandığım ve internetten satın aldığım yerli üretim puig benzeri ön cam. Montaj için ön kafa karenajını delmenize gerek kalmadan puig benzeri montajını yapmak mümkün ve parçalar cam ile birlikte geliyor. İlk üretim aşamasında farklı boyları mevcuttu fakat şu an tek boy üretiliyor bildiğim kadarıyla ve bende olan da standart boy. Boyum 1,76 ve rüzgar tam olarak kaskın çenesine denk geliyor, kullandığım süre boyunca sürüşle ilgili direksiyonda herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Camın kestiği ve kaska gelen rüzgar kaskı biraz sallıyor en azından bende öyle (alışınca problem yok:)
Montajını camla birlikte gelen vidalarla kendi başınıza kolaylıkla yapabilirsiniz. Montaj sonrası ön cam açısını ayarlayabiliyorsunuz, çok dik yapmadığınız sürece ön karenaja sürtmüyor.
Bunlar haricinde daha bir çok seçenek var. Herkes kendine ve kesesine göre bir çözüm buluyor.
10.11.2015
Bugün motosikletin garajda yerini değiştirdikten sonra yere birşeyler damladığını fark ettim. Damlayan sıvıyı takip edince daha önce birçok yerde okuduğum radyatörden su kaçırdığını fark ettim. Saat akşamın 10'u olunca başlarda biraz kararsız kaldım fakat daha sonra grenajları söküp radyatör kelepçelerini sıkmaya karar verdim. 5 numara alyan anahtar ve bir yıldız tornavida işinizi görmeye yetecektir.
Radyatör, soğutma suyu haznesi ve sıkmanız gereken kelepçelere ulaşmak için sırasıyla yan kapak, üzerindeki gri parça ve sinyalinde üzerinde bulunduğu yan grenajın hepsini sökmeniz gerekmekte. Yan kapağın arka tarafında bir vida bulunuyor, öncelikle bu vidayı söktükten sonra yan kapağın ön tarafındaki tırnaklardan kurtararak öne doğru kaydırdığınızda kolaylıkla sökülmekte. üzerindeki gri parçayı sökmek için iki adet vidası bulunuyor. Bu vidaları çıkarttığınızda gri parçayı kendinize doğru çekerek çıkartabilirsiniz. Yan grenajı sökmek için öncelikle motosikletin deposunun üstündeki gri parçayı sökmeniz gerekiyor. Her iki tarafındaki vidaları söktükten sonra geriye doğru kaydırdığınızda bu parça da kolaylıkla çıkmakta. Bundan sonra yan grenajı tutan 3 tane tırnak kalıyor. Bu tırnaklardan kurtarmak için grenajı öne doğru kaydırarak çekmeniz gerekiyor. Tırnaklar biraz sıkı tutuyor bunun için yavaş yavaş oynatarak grenajı sökebilirsiniz.
5:13 ile 5:16 arası ekranın solunda gözüken iki kelepçeyi sıkarsanız radyatör suyunun kaçağını önlersiniz.
GENEL ÖZELLİKLERİ
MODEL, RENK SEÇENEKLERİ
|
|
Model Adı
|
Suzuki Inazuma 250
|
Model
|
GW250 L3
|
Tip
|
Commuter / Tourer
|
Üretim Yeri
|
Changzhou
Haojue Suzuki Motorcycle Co. Ltd. China
|
Piyasaya Çıkış Tarihi
|
Kasım 2012
|
Renk Seçenekleri
|
İnci Siyahı
|
Şeker Kırmızı
|
|
Beyaz
|
|
Mavi - Beyaz
|
|
Garanti Süresi
|
2 Yıl
|
Motor Tipi
|
4-Zamanlı, 2-Silindir, Sıvı
Soğutmalı, SOHC
|
Motor Hacmi
|
248 cc/cm3 (15.1 cu.in)
|
Çap x Stroke
|
53.5 x 55.2 mm (2.106 x
2.173 in)
|
Sıkıştırma oranı
|
11.5 : 1
|
Sibop
Açıklığı
(Soğuk Motor) |
Emme: 0.08 mm (0.003 in),
İzin verilen aralık: 0.05 - 0.10 mm (0.002 - 0.004 in)
|
Atma: 0.2 mm (0.008 in),
İzin verilen aralık : 0.17 - 0.22
mm (0.007 - 0.009 in)
|
|
Yağlama Sistemi
|
Islak Karter
|
Debriyaj
|
Islak Çok-Plaka
|
Debriyaj Kolu Boşluğu
|
10 - 15 mm (0.4 - 0.6 in) Debriyaj
kolu ucundan ölçülmüştür.
|
Gaz Kolu Boşluğu
|
2.0 - 4.0 mm (0.08 - 0.16
in) Gaz kolu ucundan çevresel ölçüm
|
Rölanti
|
1300 - 1500 rpm (Sıcak
Motor)
|
Egzos Tipi
|
Merkezi katalitik konvektörlü çift
egzos borusu
|
Hava Filtresi
|
DNA Yüksek
Performans Hava Filtresi
veya
|
Hava
Filtresi Değişim Aralığı
|
Her 15000 km (9000 mil) VEYA her
45 ayda
|
Soğutma Sıvısı Kapasitesi
|
1.35 litre (1.2 Imp. qt,
1.4 US. qt)
|
Soğutma Sıvısı Değişim Aralığı
|
Her 16000 km (9600 mil) VEYA her 48 ayda
(Eğer Suzuki Super Long Life
Coolant Blue kullanılıyorsa)
|
Her 8000 km (5000 mil) Veya her 24ayda
(Eğer Suzuki Long Life Coolant
Green or other than Blue kullanılıyorsa)
|
|
Motor Yağı
|
Tavsiye edilen Motor Yağları
Castrol Power
1 4T SAE 10W/40 Yarı Sentetik Motosiklet Motor Yağı
Castrol Power
1 4T SAE 10W/30
Fuchs
Silkolene Super 4 SAE 10W/40
Halfords SAE
10W/40
Hein Gericke
Performance 4T SAE 10W/40
Mobil Extra 4T
SAE 10W/40
Motul 5000
Performance 4T SAE 10W/40
Petronas
Syntium Moto 4SX 4T SAE 10W/40
Q8 Moto SBK 4T
SAE 10W/40
Shell Advance
Ultra 4T SAE 10W/40
Valvoline
Synpower 4T SAE 10W/40 Tam Sentetik Motosiklet Motor Yağı
JASO T903: MA veya daha iyisi VEYA API
SG veya daha yükseği fakat SH veya daha iyi yağları
kullanmayın ( which have the labels Energy Conserving or Resource
Conserving) (bakınız GW250 kullanıcı el kitabı)
Acronimler
API =
American Petroleum Institute
JASO =
Japanese Automobile Standards Association
SAE = Society of
Automotive Engineers
|
Motor Yağı Kapasitesi
|
Yağ Filtresi Değişirse: 2.40
litre (2.1 Imp. qt, 2.5 US. qt)
|
Yağ Filtresi Değişmezse: 2.10
litre (1.8 Imp. qt, 2.2 US. qt)
|
|
Motor Yağı Değişimi
|
Her 5000 km veya her 15 ayda
|
Yağ Filtresi
|
Champion K301
VEYA
Suzuki Parça Numarası: 16510-07J00
|
Yağ
Filtre Değişimi
|
Her 10000 km veya her
30 ayda
|
Yakıt
Kapasitesi
|
13.3 litre
|
Yakıt Oktan Değeri
|
91 veya üstü RON (Research
Octane Number), kurşunsuz
|
Bio Yakıtlar
|
Kullanılabilir ve Suzuki
Tarafından hava kirliliğini önlemek amacıyla tavsiye edilmektedir fakat
kesinlikle 10% dan fazla Ethanol, 5% den fazla Methanol ve 15% den fazla MTBE (Methyl Tertiary Butyl Ether)içermemelidir
|
Yakıt Sistemi
|
EFI (Electronic Fuel
Injection)Elektronik yakıt Pükürtme
|
Vites Kutusu
|
1-aşağıya, 5-yukarıya
|
Aktarma
|
6-Vites Sabit Dişli
|
Primary Reduction
|
3.238 (68 / 21)
|
Vites Oranı 1 (low)
|
2.417 (29 / 12)
|
Vites Oranı 2
|
1.529 (26 / 17)
|
Vites Oranı 3
|
1.182 (26 / 22)
|
Vites Oranı 4
|
1.043 (24 / 23)
|
Vites Oranı 5
|
0.909 (20 / 22)
|
Vites Oranı 6 (top)
|
0.808 (21 / 26)
|
Son Dişli Oranı
|
3.214 (45 / 14) -
sadece 2012 VEYA
3.286 (46 / 14) – 2013 den itibaren
Ön Dişli : 14T
Arka Dişli : 45T VEYA 46T
(Note: Arka Dişliden 1 diş
azaltmak arka tekeri 4.3 mm geri
almayı gerektirir. 44T, 45T veya 46T zincir değişimi gerektirmez fakat
39T arka dişli 112-link zincir
gerektirir ve hız göstergesi 10% az gösterir ve yeniden programlanması
gerekir.
|
Zincir
|
KMC520RO VEYA DID520VF,
O-Ring tip, 116 link (bakla)
|
Zincir
Boşluğu
|
20 - 30 mm (0.8 - 1.2 in) motosiklet
yan takozdayken zincirin alt kısmının orta noktasından ölçülmelidir.
|
Drive Chain Wear
|
20-pitch OR 40-link
length: 317.5 mm NEW, 320.5 mm MAX
|
Zincir Temizliği
|
Kerosene (Paraffin)
|
Zincir Yağlama
|
Kuru PTFE Tip -
her 1000 km VEYA ayda bir.
|
Güç / Ağırlık oranı
|
0.09 kW / kg
|
Ön Süspansiyon
|
Teleskopik, Helezon yay, Yağ
Sönümlemeli
|
Arka Süspansiyon
|
Salıncak, 7-Pozisyon Önyüklemeli, Helezon yay, Yağ Sönümlemeli , Monoshock Sistem
(Ön Yükleme Pozisyonu - 1:En
Yumuşak, 3:Standart, 7:En Sert)
|
Ön Çatal Süspansiyon Mesafesi
|
120 mm (4.7 in)
|
Arka Teker Süspansiyon Mesafesi
|
125 mm (4.9 in)
|
Aks Mili
|
Ön: 65 N·m (6.5 kgf-m, 47
lbf-ft) sıkma torku
|
Arka: 65 N·m (6.5 kgf-m,
47 lbf-ft) sıkma torku
|
|
Ön Aks Sıkma Civatası
|
23 N·m (2.3 kgf-m, 16.5
lbf-ft) sıkma torku
|
Ön Kalüper Civatası
|
26 N·m (2.6 kgf-m, 18.5
lbf-ft) sıkma torku
|
Direksiyon Açısı
|
40° (sağ ve sol)
|
Yatma Açısı (Tekerlek)
|
26°
|
Tekerlek izi
|
105 mm (4.1 in)
|
Dönme Yarıçapı
|
2.5 m (8.2 ft)
|
Fren Sistemi
|
Ön: Hidrolik, 290 mm (11.41
in) Disk
|
Arka: Hidrolik , 240 mm (9.44 in) Disk
|
|
Fren Sıvısı Değişim Aralığı
|
Her 2 Yılda
|
Fren Hortumu Değişim Aralığı
|
Her 4 Yılda
|
Ön
Teker
|
IRC RX-01F D ROAD WINNER (110/80-17
M/C 57H, Tubeless) VEYA
Pirelli Sport Demon (110/80 - 17 M/C 57H TL)
(Minimum Tread Depth: 1.6
mm [0.06 in] minimum)
|
Arka Teker
|
IRC RX-01R ROAD WINNER (140/70-17
M/C 66H, Tubeless)
VEYA
Pirelli Sport Demon (140/70 - 17 M/C 66H TL)
(Minimum Tread Depth: 2.0
mm [0.08 in] minimum)
|
Teker Diş Derinliği
|
Teker diş Derinliği Uyarısı teker
üzerinde yan yüzeyde üçgen şeklinde gösterilmiştir.
|
Tekerlek Basıncı (Soğuk)
|
36 psi (250 kPa, 2.50
kgf/cm2)
|
Kask Kilidi
|
2 adet
|
Ateşleme Sistemi
|
Elektronik ateşleme, Tam Transistorize
|
Ateşleme Bujisi
|
SICAK BUJİ: NGK CR6E VEYA DENSO U20ESR-N (Eğer
Standard Buji çıkartıldığında nemli ve
porselen ucu kararmışsa)
|
STANDARD: NGK CR7E VEYA DENSO U22ESR-N (porselen
hafif kahverengi normal renginde)
|
|
SOĞUK BUJİ: NGK CR8E VEYA DENSO U24ESR-N (
Eğer Standard Buji çıkartıldığında aşırı ısınmış veporselen ucuağarmış
beyazsa)
|
|
Ateşleme
Bujisi Değişim Zamanı
|
Her 10000 km VEYA her 30 ayda
|
Ateşleme Buji Açıklığı
|
0.7 mm (0.028 in), İzin verilen aralık: 0.7 - 0.8 mm (0.028
- 0.031 in)
|
Akü
|
Yuasa YTX9-BS
(CTX9-BS) 12V 8Ah (RRP Inc.) VEYA
Halfords Bosch
Motorcycle Battery 8AS (YTX9- BS) 12V 8Ah (RRP Inc.)
(Normal Şarj aletiyle (En fazla
0.9A) en fazla 5-10 saat arasıVEYA hızlı şarjaletiyle (En fazla 4A)en fazla
1saat şarj edin )
|
Jeneratör
|
3-Faz AC-jenerator, 180W
maximum (normal GW250 farı 110Wgüç tüketir)
|
Çalıştırma Sistemi
|
Elektrik
|
Ana Sigorta
|
30A
|
Far Sigortası
|
15A (Kısa/uzun far, park
lambaları, fren ve park lambası)
|
Ateşleme Sigortası
|
10A (ateşleme bobini,
starter rölesi,yakıt pompa rölesi,oksijen sensörü,ateşleme selonoidi, katalizör
selonoidi, soğutma fanı rölesi)
|
Sinyal Sigortası
|
10A (sinyal lambaları ,
hız göstergesi ,korna)
|
Yakıt Sigortası
|
10A (f ECU, yakıt pompası,
hız göstergesi, yakıt göstergesi,soğutma fan motoru)
|
Yedek Sigortalar
|
30A x 1 (Ana Sigorta Kutusunda)
|
10A x 1 ve 15A x 1 (Akü
yanında sigorta kutusu içerisinde)
|
|
Far
|
12V 60/55W
|
Park Lambaları
|
12V 5W x 2
|
Sinyal Lambaları
|
12V 10W (Sarı)
|
Stop Lambaları
|
12V 21/5W
|
Plaka Lambası
|
12V 5W
|
Tachometre
|
0 - 13000 rpm (11200 rpm ‘
de sınırlandırılmıştır)
|
Hız Göstergesi
|
LCD-dijital, kph / mph
|
Mesafe Sayacı
|
LCD-dijital, km / mil
|
Saat
|
LCD-dijital, 12-hour display
|
Gezi Sayacı
|
2 adet
|
Vites Göstergesi
|
LCD-dijital, 1 - 0 - 2 - 3 - 4 - 5
- 6
|
Hararet Göstergesi
|
LED Kırmızı
|
Yüksek Yağ Basıncı
|
LED Kırmızı
|
Yakıt Enjeksiyon (FI) Arızası
|
LED Kırmızı
|
Boş Vites Uyarısı
|
LED Yeşil (Vites
göstergesi '0' gösterir)
|
High Beam Indicator
|
LED Mavi
|
Turn Signal Indicator
|
LED Yeşil
|
Servis Uyarısı
|
LCD Panel ilk 1000 km ve daha
sonra her 6000 km de servise gitmeniz için 'MAINTENANCE' uyarısı verir
'MAINTENANCE' uyarısını kaldırmak
için
'MAINTENANCE' aralığını ayarlamak
için
Not
|
Devir Saati Uyarısı
|
LED Beyaz, 3 Ayarlanabilir mod
(MODU DEĞİŞTİRMEK İÇİN:Anahtarı açık
konumuna getirin ‘SEL’ butonuna 2 saniye basılı tutun, ‘ADJ’ butonuna basarak
istediğiniz modu seçin, seçtiğiniz modu ayarlamak için ‘SEL’ butonuna basın )
|
Yakıt Göstergesi
|
LCD 5 -Segment Gösterge (Motosiklet yan ayaklıkta olmamalıdır)
|
BOYUTLAR & AGIRLIK
|
|
Toplam Uzunluk
|
2145 mm (84.4 in)
|
Toplam Genişlik
|
760 mm (29.9 in)
|
Toplam Yükseklik
|
1075 mm (42.3 in)
|
Aks Arası Mesafe
|
1430 mm (56.3 in)
|
Yerden Yükseklik
|
165 mm (6.5 in)
|
Sele Yüksekliği
|
780 mm (30.7 in)
|
Toplam Ağırlık (Islak)
|
183 kg (403 lbs)
|
Toplam Ağırlık (Kuru)
|
172 kg (379 lbs)
|
Bürüt Ağırlık
|
365 kg (805 lbs)
|
SES SEVİYESİ
|
|
Sabit Devir
|
82 dBA
|
Motor Devri
|
4250 rpm
|
Sürüş Esnasında
|
80 dBA
|
PERFORMANS & EKONOMİ DEĞERLERİ
|
|
Maximum Güç
|
24.59 hp (24.94 PS, 18.34
kW) @ 8500 rpm
|
Maximum Tork
|
22.74 N·m (2.32 kgf-m,
16.77 lbf-ft) @ 6500 rpm
|
Maximum Hız
|
140.00 kmh (87.50
mph) - Suzuki Inazuma GW250 Üretici Verisi
|
154.00 kmh (96.25 mph) -
Suzuki Inazuma GW250 için kaydedilmiş en yüksek hız
(Km Saatinin gösterdiği değerdir
fakat doğru ölçüm yaklaşık 142.00 kmh [88.00 mph] )
|
|
151.60 mph (94.75 mph) -
Honda CB 250 R için internet Bilgisi
|
|
156.75 kph (97.97 mph) -
Kawasaki Ninja 250 R için internet bilgisi
|
|
Maximum Hızlanma
|
8.04 saniye (0-100
kmh, 0-62.5 mph) - Suzuki Inazuma GW250 Üretici Verisi
|
8.76 saniye (0-96 kmh,
0-60 mph) - Honda CB 250 R Üretici verisi
|
|
10.18 saniye (0-96 kmh,
0-60 mph) - Kawasaki Ninja 250 R Üretici Verisi
|
|
Yakıt Tüketim Verisi
|
30.4 km/litre
3.29 litre/100 km
85.87 mpg UK
71.5 mpg US
19.0 mil/litre
(Worldwide Motorcycle Test Cycle
ile Suzuki' nin Ölçüm verisidir)
(Bu test esnasında sürücü herhangi bir opsiyonel ekipman kullanmamıştır) |
19.5 - 24.8 km/litre (ortalama 21.25 km/litre)
5.14 - 4.03 litre/100km (ortalama 4.7 litre/100km)
55 - 70 mpg UK (ortalama 60 mpg)
45.8 - 58.3 mpg US (ortalama 50 mpg)
12.2 - 15.5 mil/litre (ortalama 13.3 mil/litre)
(Normal sürüş, ani hızlanma ve
yüksek hızlarda sürüşün ortalama değeri)
(Yakıt Sarfiyatı sürüş tarzı, araç bakımlarının zamanında
yapılması, hava ve yol koşulları, lastik basınçları, aksesuarlar, sürücü
ağırlığı gibi birçok etkene bağlıdır.)
|
|
Yakıt Tankı Menzili
|
256 - 400 km (160 - 250 mil)
|
TANISAL HATA KODLARI (DIAGNOSTİC TROUBLE CODES) ( DTC )
Yakıt enjeksiyon sistemi motor kontrol modülü (ECM ; Engine Control Module) tarafından kontrol edilir.
Eğer ECM bir hata durumu tesbit ederse LCD ekranda hata kodu (C12 gibi) ve "FI" sembolü (Fuel Injection veya Fault Indicator) görünecek ve gösterge tablosunun sol kısmında kırmızı FI lambası anahtarı "ON" konumuna getirdikten yaklaşık 3 sn sonra yanacaktır.
Bu hata kodları arızayı bulmanıza yardımcı olacaktır.
DCT HATA İŞARETLERİ
*LCD ekranda "FI" yanıp sönüyor, gösterge tablosunun sol tarafındaki kırmızı led FI ışığı sürekli yanıyorsa motorunuzu derhal servise götürün.
*LCD ekranda "FI" sürekli yanıyor, gösterge tablosunun sol tarafındaki kırmızı led FI ışığı yanıp sönüyorsa motorunuzu kesinlikle çalıştırmayın ve servise başvurun.
*Mod Seçme Anahtarı (Mode Select Switch, Suzuki Part Number:09930-82720) 'nı DTC soketine takıp "ON" konumuna getirerek DTC hata kodu okunabilir.
DTC SOKETİ
*Suzuki İnazuma GW 250 nin DTC soketi sağ arka kapağın atlında
*Öncelikle beyaz DTC soketinden beyaz DTC kapağını çıkartın.
*Hata tespiti bittikten sonra kapağı kapatmayı unutmayın.
DTC SATICI (DEALER) MODU
*Mod Seçme Anahtarı (Mode Select Switch) ile "kullanıcı modu" ndan (User Mode) "satıcı modu" na (Dealer Mode) geçiş yapabilirsiniz. "Satıcı Modu" nda kırmızı led "FI" lambası çalışmaz.
MOD SEÇME ANAHTARI NASIL YAPILIR
*Mod Seçme Anahtarı yaklaşık 50 TL civarında (25$, 15£) ve yurt dışından temin edebilirsiniz, ama bir kablo yardımıyla 2 terminal arasında kısa devre yaparak sizde yapabilirsiniz.
*Doğru terminalleri kısa devre yaptırdığınıza emin olunuz. (Açık mavi çizgili siyah kablo ile beyaz kablo arasında)
*Motor Kontrol Modülü (ECM) tarafından bir hata kodu tespit edilmesi için motorun yaklaşık 4 sn çalışması gerekiyor.
*Tüm hata kodları tespit edildikten ve bir kağıda kaydettikten sonra motoru kapatın, kısa devre yaptırdığınız kabloyu veya Mod Seçme Anahtarını (Mode Select Switch) çıkartın ve DTC Soketini tekrar tesisata bağlayın.
DTC KODLARI
*Bütün DTC kodları her Suzuki motosiklette kullanılmıyor. Suzuki İnazuma GW250 için 19 farklı DTC kodu bulunmakta ve aşağıdaki tabloda sıralanmış durumda.
*Eğer ECM (Motor Kontrol Ünitesi) birden fazla hata kodu tespit ederse, küçükten büyüğe doğru, 2 saniye aralıklı olarak tüm kodları sırayla gösterecektir.
*ECM den herhangi bir kablo çıkartırsanız, akü bağlantılarını çıkartırsanız veya ana sigortayı çıkartırsanız, hata kodları silinebilir.
DTC KOD
TABLOSU
|
||
No
|
KOD
|
ARIZALI
PARÇA
|
1
|
C 00
|
Arıza
yok (None)
|
2
|
C 12
|
Krankşaft
pozisyon sensörü (Crankshaft Position Sensor, CKPS)
|
3
|
C 13
|
Hava
Girişi Basınç Sensörü #2 (Intake air pressure sensor, IAPS#2)
|
4
|
C 14
|
Gaz
Kısma Sübabı Pozisyon Sensörü (Throttle position sensor, TPS)
|
5
|
C 15
|
Motor
Soğutma Sıcaklık Sensörü (Engine coolant temperature sensor, ECTS)
|
6
|
C 17
|
Hava
Girişi Basınç Sensörü #1 (Intake air pressure sensor, IAPS#1)
|
7
|
C 21
|
Hava
Girişi Sıcaklık Sensörü (Intake air temperature sensor, IATS)
|
8
|
C 23
|
Devrilme
Sensörü (Tip-Over Sensor, TOS)
|
9
|
C 24
|
Ateşleme
Uyarısı #1 (Ignition signal #1 IG Coil #1)
|
10
|
C 25
|
Ateşleme
Uyarısı #2 (Ignition signal #2 IG Coil #2)
|
11
|
C 31
|
Vites Pozisyon
Uyarısı (Gear Position Signal GP Switch)
|
12
|
C 32
|
Enjektör
Uyarısı #1 (injector signal #1, FI #1)
|
13
|
C 33
|
Enjektör
Uyarısı #2 (injector signal #2, FI #2)
|
14
|
C 40
|
Boş
vites Kontrol Valfi (Idle Speed Control Valve, ISCV )
|
15
|
C 41
|
Yakıt
Pompası Kontrol Sistemi (Fuel Pump Control System), ECM/PCM güç giriş sinyali
(ECM/PCM Power Input Signal)
|
16
|
C 42
|
Ateşleme
Anahtarı Uyarısı (Ignition Switch Signal)
|
17
|
C 44
|
Oksijen
Sensörü (Heated Oxygen Sensor, HO2S)
|
18
|
C 49
|
(PAIR Control
Solenoid Valve)
|
19
|
C 60
|
Soğutma
Fanı Kontrol Sistemi (Cooling Fan Control System)
|
20
|
C 65
|
Hız
Kontrol Sistemi (Idle Speed Control System)
|
*Eğer arıza yoksa veya arıza giderildiyse kontak anahtarı kapalı "OFF" pozisyonundan açık "ON" pozisyonuna getirildiğinde LCD Panelde "C 00" görülecektir.
DTC GEÇMİŞİNİ TEMİZLEME
Motor Kontrol Modülü (ECM) den DTC geçmişini temizlemek için Suzuki Diagnosis System (SDS) bilgisayar yazılımından "temizle" butonuna tıklamanız yeterli veya motorunuzu servise götürebilirsiniz. (SDS CD-ROM Suzuki Part Number: 99565-01010-028, SDS module Suzuki Part Number: 09904-41010)
İNAZUMA ÖN CAM (RÜZGARLIK, WİNDSCREEN)
İnazuma söz konusu olunca ön cam kullanıp kullanmama tam bir tartışma konusu. Naked (çıplak) motorda ön cam biraz çelişki amma velakin biraz yol yapınca insan bir öncam olsada şu rüzgarı biraz kesse demeden edemiyor. 2015 de fuarda tanıtımı yapılan ve piyasaya sürülen yeni F (fared) modelinde rüzgarla mücadeleyi ön cam ve yan karenajlar devralmış durumda. F modelinde motor biraz daha cüsse ve bir hayli aerodinami kazanmış olsa da naked modeli benimm daha çok hoşuma gidiyor.
Gel gelelim naked için ön cam konusuna, bu nokta da birkaç alternatif söz konusu.
Öncelikle inazuma ile ekstra aksesuar paketi alırsanız buna birlikte verilen ve montajı için farın üst kısmındaki kapakların delinmesi gereken bir cam modeli var.
Rüzgarı kesmede pek bir başarısı olamasa da estetik yönden güzel bulan arkadaşlarımız var.
İkinci olarak Puig firmasının İnazuma için ürettiği ve benimde en çok hoşuma giden ama fiyat olarak biraz tuzlu olan (110-120 Euro) cam modeli var. Kullanan arkadaşların yorumu rüzgarı kesmede başarılı olduğu, sürücünün göğsünü rüzgardan koruduğu yönünde (kullanan bir kişi, 1,75 civarında boyu vardı ve kaskın hemen alt tarafından boyun bölgesine ve üst kısmına rüzgar aldığı yönünde yorum yapmıştı). Ekstra bir deflektör daha kullanılırsa uzun yolda daha başarılı olacağını düşünüyorum.
Puig in resmi sitesinde farklı renk tonları mevcut fakat ülkemizde var mı tam olarak bilmiyorum.
Puig in ürettiği farklı modeller de mevcut ama ne duyan ne gören ne de takan var benim bildiğim, yakında onlar da gelir diye umuyorum.
Touring II
Stream
Rafale
Montajını camla birlikte gelen vidalarla kendi başınıza kolaylıkla yapabilirsiniz. Montaj sonrası ön cam açısını ayarlayabiliyorsunuz, çok dik yapmadığınız sürece ön karenaja sürtmüyor.
10.11.2015
Bugün motosikletin garajda yerini değiştirdikten sonra yere birşeyler damladığını fark ettim. Damlayan sıvıyı takip edince daha önce birçok yerde okuduğum radyatörden su kaçırdığını fark ettim. Saat akşamın 10'u olunca başlarda biraz kararsız kaldım fakat daha sonra grenajları söküp radyatör kelepçelerini sıkmaya karar verdim. 5 numara alyan anahtar ve bir yıldız tornavida işinizi görmeye yetecektir.
Radyatör, soğutma suyu haznesi ve sıkmanız gereken kelepçelere ulaşmak için sırasıyla yan kapak, üzerindeki gri parça ve sinyalinde üzerinde bulunduğu yan grenajın hepsini sökmeniz gerekmekte. Yan kapağın arka tarafında bir vida bulunuyor, öncelikle bu vidayı söktükten sonra yan kapağın ön tarafındaki tırnaklardan kurtararak öne doğru kaydırdığınızda kolaylıkla sökülmekte. üzerindeki gri parçayı sökmek için iki adet vidası bulunuyor. Bu vidaları çıkarttığınızda gri parçayı kendinize doğru çekerek çıkartabilirsiniz. Yan grenajı sökmek için öncelikle motosikletin deposunun üstündeki gri parçayı sökmeniz gerekiyor. Her iki tarafındaki vidaları söktükten sonra geriye doğru kaydırdığınızda bu parça da kolaylıkla çıkmakta. Bundan sonra yan grenajı tutan 3 tane tırnak kalıyor. Bu tırnaklardan kurtarmak için grenajı öne doğru kaydırarak çekmeniz gerekiyor. Tırnaklar biraz sıkı tutuyor bunun için yavaş yavaş oynatarak grenajı sökebilirsiniz.
5:13 ile 5:16 arası ekranın solunda gözüken iki kelepçeyi sıkarsanız radyatör suyunun kaçağını önlersiniz.
deliganlı gayet yaguşuklu çıkmışın
YanıtlaSilEfsane bir makinasın sen be ..
YanıtlaSilMotorumda DTC kodlarında c65 hatası var (ıdle speed cotrol system ) bu nasıl düzeltilir,Eskişehir deki suzuki servisinde bunu düzeltecek bilgisayar veya cihaz yokmuş,yardımcı olursanız sevinirim saygılar ,Mesut Şimşek
YanıtlaSilMesut Bey DTC kod hatasını nasıl tesbit ettiniz? Hız gostergesinde herhangi bir sorun var mı?
YanıtlaSilMotorun sağ tarafında bilgisayara bağlantı soketi var,oradan yukarıda bulunan tarifle c65 koduna ulaştım, hata motorun lcd ekranında görünüyor,bu bir sensor hatasımı yoksa valfe hatasımı anlayamadım,yardımcı olan olursa sevinirim
SilHız göstergesinde bir sorun yoksa bence kafaya takmayın, serviste arabaların bağlandığı bilgisayar gibi bir bilgisayarları olmalı oradan silebilirler veya akü bağlantılarını çıkartıp sonrasında tekrar bi dtc kontrolü yapabilirsiniz (sadece bir öneri, ben hiç denemedim), Ankara' daki servisle bir görüşün belki onlar bilgisayar ile yapıyordur, Endo ve Ulusan var. Endo bir ay önce artık suzukiye bakmadığını söylemişti ama yine de bir şansınızı deneyin derim.
YanıtlaSilENDO MOTORS (Bayi ve Servis)
Telefon 0 312 492 08 40
Yetkili Levent Gürcan
E-posta levent.gurcan@endomotors.com
Adres Turan Güneş Bulvarı No: 71/15 Çankaya 06550 ÇANKAYA/ANKARA
ULUSAN MOTOR (Bayi)
Telefon 0 312 495 24 00 – 0 312 496 40 26
Adres Birlik Mah. 450. Cad. 493. Sk. No: 1 Çankaya / Ankara
Saat ayarını yapamıyorum. Yardımcı olabilir misiniz?
YanıtlaSilüç kardeş üç tane inazuma aldık gitmediğimiz yer kalmadı sağlam yakıdı normal çekişi süper menmunuz hiçde acımıyoruz basarız
YanıtlaSilDua edin yakında benimde olsun bitane kırmızı inazuma 🤗
YanıtlaSilİnşallah!
SilTur camının markasını veya aldığın yerin linkini paylaşırmısın
YanıtlaSil